Saturday, March 23, 2013

Sayang Awak

Bismillahirrahmanirrahiim..

Awak..
Letak tangan kat dada..
Jom zikir sama2 dulu.
Subhanallah..Alhamdulillah..Allahuakbar! :)
Hee..rasa tenang kan.. <3 ^^
sebab..sesungguhnya..dgn mengingati Allah..hati akan menjadi tenang ^^




Okeh. Kita start.
Hari ni tiba2 hati saya terdetik nak tulis sesuatu.
Especially dedicated buat sahabat2 saya atau mana2 insan yang selama ini anggap saya ni sahabat mereka (:
*perempuan lah ye khususnya*



Semakin hari.. umur kita semakin meningkat. Diri kita semakin matang.
Semakin banyak pengalaman yang dah pun kita peroleh.
Kadang saya terimbau kenangan saya dan awk *ceh*
Sungguh saya amat merinduinya.
Kalau boleh..nak putar je masa kembali. nak kembali pada zaman tu. zaman kita sama2 berjuang kat sekolah dulu2. belajar sama2. makan sama2. banyak sangat perkara yang dilakukan "sama2".. hee.
Bila saya lemah..awak dtg bagi semangat.
Bila saya tak faham dlm pelajaran..awak ajar saya.
Bila saya hadapi masalah..awak bantu saya selesaikan.
Bila saya sendirian..awak temankan saya.
Awak..terima kasih tau. Saya hargai sangat2. Pertemuan yang Allah aturkan antara saya dan awak sangatlah indah!

Bukan tak pernah kita bergaduh. Bukanlah bergaduh yang bertumbuk tu.. tapi berlaku salah faham.
Haaa..selalu je kan (:
Kalau masa sedang hadapi tuh.. rasa Ya Allah..sedihnya.
Tapi.. bila teringat kisah kita waktu dulu2 tu.. rasa lucu pula. Boleh sampai diri ni tersenyum sendirian.
Waktu tu..terasa masalah antara saya dan awak tu besar sangat.
Padahal.. tadela besar mana. heh.



Sekarang..result SPM dah pun keluar.
Alhamdulillah..kita sama2 bersyukur kan. :)
Sejujurnya..ada masa, saya terfikir..lepas ni..awak sambung belajar mana ye.
Kalau awak belajar jauh..ada peluang lagi ke kita nak jumpe?
Saya tertanya2.

Awak pun pernah cakap..
Lepas ni..kita masing2 dah sibuk nak bina kerjaya..nak bina keluarga..nak bina ummah insyaAllah.
Moga Allah stiil beri kita kesempatan untuk kembali bersua.. (:
Bukan apa..saya sayang awak. sebab awak sahabat saya.
Sekali sahabat..selamanya sahabat insyaAllah.

Saya tak tahu.. masih berpeluangkah saya berjumpa sahabat seperti awak in the future.
Dunia sekarang..bukan mudah nak jumpa sahabat yang betul2 setia.. yang ingatkan kita tentang Allah.
Takut sangat nak hadapi life ahead without a true friend that is always there for us T-T
 

Perpisahan.
Bagi saya..perkataan ni kategori perkataan yang 'sedih'
Yelah..sesuatu yang boleh buat hati hancur remuk.
Tapi..perpisahanlah hakikat kehidupan. Nak tak nak..kena hadapi jugak.
even if kita mampu terus keep in contact kat dunia ni..
Suatu hari nanti kita akan tetap berpisah kan.. bila ajal datang menjemput kita..
 
 
 
Saya harap, dekat akhirat nanti..kita bukan ketegori sahabat yang saling menunding jari.
Saling mempersalahkan sebab kat dunia kita tak mengingatkan antara satu sama lain.
na'uzubillah.
Biarlah persahabatan kita ni..kekal sampai ke syurga.
Biarlah persahabatan kita ni adalah persahabatan yang dibina atas dasar taqwa.
 insyaAllah.
 

 
Saya nak ambil peluang ni insyaAllah.. memohon ribuan kemaafan atas segala salah dan silap terhadap kalian yang selama ini dan insyaAllah selama2nya menjadi sahabat saya.
Maaf andai saya tak pernah lafazkan 'saya sayang awak' sepanjang perkenalan kita.
Hakikatnya.. tulus dari hati saya... SAYA SAYANG AWAK.
Sebelum saya akhiri kalam..
insyaAllah..hayatilah lirik lagu ni..eh silap..nasyid kat bwh ni.
Dengar baik2. tulus dari hati saya :)
(favourite tau ni) ^^
nasyid dari kumpulan devotees entitled SAHABAT <3
 
 
 


Wallahua'lam.




 






No comments:

Post a Comment